Stefan Swieźawski : Novo branje Tomaža Akvinskega
Podrobnosti knjige
Monografija o sv. Tomažu Akvinskem je nekakšno življenjsko delo filozofa Swiezawskega, saj izhaja iz njegovih dolgoletnih predavanj in študijskih krožkov.
Lastnost | Vrednost |
---|---|
Založba | Družina |
Zbirka | Sidro |
Prevod | Janž Snoj |
Leto izdaje | 2020 |
Strani | 244 |
Jezik | slovenski |
Tip datoteke | epub |
ISBN | 9789610406594 |
Izvodov na voljo:
- Prost
- Prost
- Prost
-
Zaseden
Še 3 dni 35 min in 6 sekund
Pokukaj v knjigo
Dolg opis
Poljski filozof Stefan Swiezawski (1907–2004) je bil eden od
utemeljiteljev in profesorjev »lublinske filozofske šole«, t.j.
usmeritve klasičnega filozofskega študija na Katoliški univerzi v
Lublinu po drugi svetovni vojni. Delovala je v najtežjih povojnih
okoliščinah kot edina od komunističnega sistema neodvisna (in ne
financirana) ustanova v vzhodnem delu Evrope. Na prizadevanje
komunističnega sistema, da bi s popolno institucionalno prevlado
marksizma na vseh področjih družbe prevladala tudi marksistična
ideologija, so filozofi Katoliške univerze v Lublinu odgovorili s
filozofsko usmeritvijo, ki je tedaj edina na Poljskem razvijala celosten
pogled na realnost in človeka, izhajajoč iz klasične realistične
filozofije.
Monografija o sv. Tomažu Akvinskem je nekakšno življenjsko delo
filozofa Swiezawskega, saj izhaja iz njegovih dolgoletnih predavanj in
študijskih krožkov. Kot pove naslov, gre za »novo branje« del velikega
sholastika, novo namreč v pomembnem pomenu besede. Najprej v tem, da
ločuje med sv. Tomažem samim in tomizmom kot mogočnim doktrinalnim
tokom, ki se je od čiste Tomaževe misli kdaj tudi oddaljil, včasih v
zelo pomembnih zasnovah. In drugič je branje novo v tem, da zavestno
razločuje pri Akvinskem tista področja misli, kjer je ta odvisen npr. od
antične fizike in ki so danes presežena, od tistega, kar je pri
Akvinskem čisto filozofsko motrenje resničnosti in kot takšno še danes
navdihujoče zaradi trajne veljavnosti spoznanj. K temu središču je
usmerjena celotna knjiga, ki v 25 poglavjih odstre bistvene vidike – od
filozofije bitja prek vzročnosti do pojmovanja človeka in
spoznavoslovnih vprašanj.
Zdi se, da je kot središče ali povezovalno nit vseh teh tem moč
videti v tej knjigi vprašanje o bitju – o njegovem izvoru in deležnosti v
biti, torej eksistencialni vidik bitja, s tem pa knjiga razpira
eksistencialno jedro misli sv. Tomaža. Kot ena pomembnejših knjig
lublinske krščanske filozofije je bila prevedena v francoščino
(Redécouvrir Thomas d’Aquin, 1989) in angleščino (St. Thomas Revisited,
1995).