Nada Turnšek : Subjektivne teorije o otroštvu in vzgoji
Podrobnosti knjige
Vedenje in delovanje vzgojiteljic (in drugih strokovnjakinj/strokovnjakov v vrtcu) v konkretnih pedagoških situacijah je tesno prepleteno z njihovim 'miselnim svetom' in načinom konstruiranja stvarnosti.
Lastnost | Vrednost |
---|---|
Založba | Pedagoška fakulteta |
Leto izdaje | 2013 |
Strani | 212 |
Jezik | slovenski |
Tip datoteke | |
ISBN | 9789612531263 |
Izvodov na voljo:
- Prost
- Prost
- Prost
-
Zaseden
Še 3 dni 35 min in 6 sekund
Pokukaj v knjigo
Dolg opis
Osrednje vprašanje, ki si ga zastavljajo vsi sistemi predšolske vzgoje je, kateri dejavniki prispevajo k kakovostni institucionalni vzgoji. Raziskave so izluščile nekaj univerzalnih dejavnikov in obenem opozorile, da je kakovost rezultat njihove kombinacije in hkratnega so-učinkovanja. Vse obdobje se raziskovalno zanimanje obrača tudi k zaposlenim v vrtcu. Natančneje, k vprašanjem, ali (kako) stopnja in vrsta izobrazbe vplivata na vedenje in delovanje vzgojiteljice, ali se znanje pridobljeno v procesu formalnega izobraževanja ustrezno prenaša v pedagoške prakse in, ali 'zmore' vplivati tudi na (pre)oblikovanje nekaterih prepričanj, stališč in osebnih teorij praktikov. Le-te se namreč formirajo skozi osebno zgodovino posameznice, najprej v družinskem in kulturnem kontekstu, kasneje pa skozi lastne institucionalne izkušnje vzgojiteljic, ko so same v vlogi učenk, dijakinj … Pomemben motiv raziskovanja stališč in osebnih teorij praktikov je torej prepoznati uspešnost (študijskih) in drugih izobraževalnih programov ter posredno prepoznati tudi učinek usposabljanja na vzgojni proces.