Marcel Štefančič, jr. : Če umrem, preden se zbudim
Podrobnosti knjige
Kratke zgodbe in esejistika / umetnost, arhitektura in moda
Če umrem, preden se zbudim Marcel Štefančič, jr.Klasično obdobje filma noir – 250 esejev o noči sveta
»Kdor bo prebral to brezupno zajetno knjigo, bo lahko mirno začel pisati kriminalke.«
Lastnost | Vrednost |
---|---|
Založba | Založba UMco |
Zbirka | Zgodovina ameriškega filma |
Leto izdaje | 2021 |
Strani | 1000 |
Jezik | slovenski |
Tip datoteke | epub |
ISBN | 9789617050875 |
Izvodov na voljo:
- Prost
- Prost
- Prost
-
Zaseden
Še 3 dni 35 min in 6 sekund
Pokukaj v knjigo
Dolg opis
»Kdor bo prebral to brezupno zajetno knjigo, bo lahko mirno začel pisati kriminalke.«
»Ne silim vas, da tole grozljivo zajetno knjigo preberete od začetka do konca. Svetujem vam, da jo berete kot Biblijo: odprete jo lahko kjerkoli, pa bo vedno dramatično in napeto. Jamčim. Vedno ravno koga ubijajo. Vedno ravno kdo beži. Vedno ravno iščejo morilca. Vedno ravno femme fatale nekoga zapeljuje in prepričuje, naj se ji pomaga znebiti moža, starega, dolgočasnega in bogatega. Vedno ravno načrtujejo rop stoletja – ali pa popolni zločin.«
»Kdor bo prebral to knjigo, bo lahko mirno začel pisati kriminalke. Če jih že piše, toliko bolje – v tej panorami noir situacij, bo dobil ideje za nove in nove zaplete ter nove in nove razplete. Filmi noir so bili namreč odlično zapleteni in odlično razpleteni, inteligentni in lucidni, vznemirljivi in nevarni, kompleksni in igrivi, zviti in zaviti, niansirani in čudovito nelinearni, turbulentni in komaj obvladljivi, že kar svobodni, polni sunkov, izboklin, zasukov in preobratov, tako obsedeni s popolnim zločinom in s tako živim smislom za puzzle, ekstremne emocije, eluzivnost identitete in paradoks, da niso zaupali niti lastnemu zapletu, kaj šele lastnemu razpletu.«
»Filmi noir so zgodbe o zadihanih ljudeh, angelskih morilcih, nevrotičnih kriminalcih, morbidnih mazohistih, brezposelnih klatežih, pasivnih outsiderjih, nihilističnih mesečnikih, degradiranih amnezikih, lažnih mentalistih, impulzivnih narcisih, deprivilegirancih, odtujencih, neprilagojencih, razlaščencih, brezdomcih, sleparjih, špicljih, obsedencih, izsiljevalcih, zastraševalcih, uničevalcih, pogubljencih, morilcih in barskih pevkah, ki poplesavajo z nelagodjem, tesnobo, resentimentom, paranojo in smrtjo. Nikoli ne srečajo prijatelja. Drugih se bojijo. Svet se jim zdi tuj. Sami izgledajo kot imigranti, ki so ravno prišli v Ameriko. Občutka pripadnosti nimajo. Vse pa obseda občutek krivde.«
»Bralec, v rokah držiš dvojno klasiko – klasiko filmske teorije, klasiko družbene analize. Potem ko Marcel pokaže, da je prvi, ki je opisal noir vesolje še pred noir filmi, Američan slovenskega rodu Louis Adamič, poda enciklopedičen opis noir filmov, ki ni le strokovno podkovan, ampak hkrati še neubranljivo berljiv. Če hočeš preživeti nekaj noči brez spanja, tvegaj in odpri Marcelovo knjigo!« – Slavoj Žižek
»Knjiga, ki jo lahko prebirate vse življenje.« – Samo Rugelj